Керівник гуртка - Гавриленко Ганна Вікторівна
Мета програми гуртка: формування базових компетентностей вихованців засобами орнітології.
Основні завдання:
- формування вмінь і навичок з організації самоосвіти вихованців з орнітології та екології;
- проведення спостережень за птахами, пошукової та науково-дослідницької роботи;
- виконання навчальних проєктів орнітологічного та екологічного змісту;
- формування вміння читати карти та картосхеми природних територій та урочищ; застосовувати математичні методи для розв’язування завдань із орнітології;
- формування вміння використовувати сучасне обладнання для добору необхідної інформації, її обробки, збереження і передачі; створювати інформаційні продукти орнітологічного змісту.
- виховання ініціативності до роботи в команді, генерування ідей, вміння нести відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання пошукової, науково-дослідницької роботи та навчальних проєктів.
Прогнозований результат:
Вихованці мають знати і розуміти:
- поняття орнітології, орнітофауна, бьордвочер, громадська організація;
- найвідоміші орнітологічні організації України;
- основні етапи розвитку та завдання орнітології;
- залежність розвитку орнітології від досягнень інших природничих наук;
- методи спостережень за птахами;
- типи польоту птахів, типи голосів птахів, критерії визначення птахів, осілі, кочові, інвазійні види;
- фонові види, рідкісні види, нагніздні і виводкові птахи;
- особливості зовнішньої та внутрішньої будови птаха;
- рекордсменів пташиного світу;
- поділ птахів за екологічними групами;
- відмінності між орнітофаунами різних материків;
- антропогенний вплив на зимуючих птахів;
- програми і методи досліджень мігруючих птахів;
- типові гніздові птахи України; методи приваблювання птахів;
- сезонний склад місцевої орнітофауни
Вихованці мають вміти і застосовувати:
- виконувати найпростіші практичні роботи;
- працювати з визначниками та електронними ресурсами;
- визначати птахів за встановленими критеріями;
- фіксувати власні спостереження у польовому щоденнику;
- вигготовляти годівниці для птахів;
- проводити регулярну підгодівлю зимуючих птахів;
- класифікувати види птахів за типом розвитку пташенят
Вихованці мають набути досвіду:
- дотримання правил поведінки на природі;
- фіксації результатів спостережень;
- створення колекцій пір'я різних видів;
- спостереженні за птахами в природі;
- дотримання правил поводження у місцях підгодівлі зимуючих птахів; правил поведінки поблизу зимових водойм під час обліку птахів;
- виготовлення штучних гніздівель для птахів і вибору їх місця розвішування
|