Керівники гуртка - Баранова Світлана Миколаївна, Богуславська Світлана Миколаївна
Мета програми гуртка - формування в учнів інтересу до поглибленого вивчення природи рідного краю, до науково-дослідної та експериментальної роботи, розуміння взаємозвязку природних явищ, які закладають основу відповідального та дієвого ставлення до навколишнього природного середовища.
Завдання:
- сприяти систематичному вивченню питань охорони природи;
- надати знання з основ раціонального природокористування;
- сформувати практичні вміння та навички раціонального природокористування;
- розвивати здатність адекватно оцінювати стан навколишнього середовища та приймати правильні рішення щодо його поліпшення, передбачати можливі наслідки своїх дій, не допускати негативного впливу на довкілля в усіх сферах діяльності;
- розвинути творчі здібності учнів;
- залучити вихованців до практичних природоохоронних дій
Прогнозований результат:
Вихованці мають знати і розуміти:
- правила поведінки в природі, правила безпеки життєдіяльності, санітарії і гігієни під час проведення робіт в лабораторії, на навчально-дослідній земельній ділянці, під час проведення походів, екскурсій;
- Закони України про охорону довкілля;
- рослинний і тваринний світ своєї місцевості;
- рослини-символи України;
- представників рослин і тварин рідного краю, що занесені до Червоної книги України та регіональних Червоних списків;
- підходи щодо раціонального використання лісів, захист їх від шкідників, хвороб, пожеж, необхідність своєчасного відновлення лісів;
- принципи раціонального використання земельних ресурсів і надр;
- стан найбільших річок України, основні джерела забруднення природних вод, актуальність ресурсозберігаючого водокористування;
- вплив забруднення повітря на стан рослинного і тваринного світу, на стан здоров'я людини;
- правила роботи з навчальною та науковою літературою
Вихованці мають вміти і застосовувати:
- дотримуватись правил поведінки в природі, правил безпеки життєдіяльності, санітарії і гігієни під час проведення робіт в лабораторії, на навчально-дослідній земельній ділянці, під час проведення походів, екскурсій;
- визначати і складати списки представників рослинного і тваринного світу своєї місцевості;
- проводити моніторингові дослідження стану природних вод, грунтів, повітря;
- давати рекомендації щодо покращення якості повітря, грунтів, водних об'єктів свого регіону;
- оформляти результати дослідницької роботи у вигляді щоденників, рефератів, гербаріїв, натуральних експонатів, дослідницьких та експериментальних робіт;
Вихованці мають набути досвід:
- проведення моніторингових досліджень стану довкілля (природних вод, грунтів, повітря, біологічного різноманіття);
- аналізувати і порівнювати чинники, що досліджуються;
- проведення фенологічних спостережень в природі;
- проведення просвітницької природозберігаючої діяльності;
- дослідження та визначення рослин та тварин - індикаторів стану грунтів, повітря, водойм;
- збирання матеріалів про промислові та сільськогосподарські об'єкти, які забруднюють навколишнє середовище, з'ясування причин забруднення;
- самостійного опрацювання літературних джерел;
- участі в екологічних та природоохронних конкурсах;
- участі в практичній екологоспрямованій та природоохоронній діяльності;
- здоров'язбережувальної діяльності
|