Нормативно-правові документи, законодавчі акти України щодо протидії булінгу (цькуванню)
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text
Закон України "Про освіту" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Рекомендації МОН щодо затосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18 грудня 2018 року №2657-VІІІ https://bit.ly/3hUcrtS
Лист від 11.02.2019 №08-13/669 - Про алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів насильства, у тому числі булінгу щодо дітей
Лист МОНУ від 14.08.2020 №1/9-436 Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидіє булінгу (цькуванню) https://bit.ly/31P8yki
Булінг (знущання, цькування, залякування) - це зарозуміла, образлива поведінка, повязана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.
Вербальний булінг - словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу тощо).
Фізичний булінг - фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.
Соціальний булінг - соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза за обіднім столом, гри, заняття спортом чи громадської діяльності.
Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.
ПЛАН ЗАХОДІВ КЗ "ЛСЮН" Лозівської МР
щодо запобігання булінгу на 2021/2022 навчальний рік
№ з/п |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Наказ "Про створення безпечного освітнього середовища, формування у вихованців ціннісних життєвих навичок" |
вересень |
директор |
2. |
Проведення просвітницької діяльності щодо створення безпечного освітнього середовища в закладі |
постійно |
директор, методист |
3. |
Забезпечення неухильного виконання педагогічними працівниками Конвенції ООН "Про права дитини", Закону України "Про охорону дитинства", законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного, духовного, психічного здоров'я та поваги до людської гідності дитини |
постійно |
директор, методист |
4. |
Проведення тижня правових знань "Права людини - очима дітей" в рамках Всеукраїнського тижня з протидії булінгу (години спілкування, просвітницькі заходи) |
жовтень |
методист, керівники гуртків |
5. |
Створення методичних рекомендацій розпізнання ознак різних видів насильства щодо дітей |
жовтень |
методист |
6. |
Проведення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед вихованців, визначення причин тривожності та агресивності |
постійно |
методист, керівники гуртків |
7. |
Анкетування для учнів "Випадки булінгу у твоєму житті?" |
протягом року |
методист |
8. |
Проведення тренінгів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфлітних ситуацій: імітаційні ігри "Якщо тебе ображають?", "Розкажи про насильство" |
протягом року |
методист, керівники гуртків |
9. |
Конкурси малюнків, плакатів "Ми - проти насильства!" |
протягом року |
методист, керівники гуртків |
10. |
Проведення бесід щодо запобігання насильства: "Що таке булінг?", "Що робити, коли тебе ображають дорослі", "Насильство в сім'ї та як його уникнути" |
протягом року |
методист, керівники гуртків |
11. |
Тематичні батьківські збори "Діти без насильства" |
травень |
методист, керівники гуртків |
12. |
Проведення циклу бесід щодо популяризації серед вихованців та батьків конвенції ООН про права дитини |
протягом року |
методист, керівники гуртків |
13. |
Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантногго ставлення до дітей |
постійно |
керівники гуртків |
|